martes, 27 de marzo de 2012

A12




1.Analitza els operadors de cerca de dos cercadors: Google i un altre, utilitzant aquest taula per cada cercador:

GOOGLE

Nom:
Operadors
SI
NO
com
cerca normal                      avançada
AND
X

Per defecte                        Amb totes         
                                          les paraules
OR
X

                                          Amb alguna        
                                          de les 
                                          paraules
NOT                     

X
                                          Sense les
                                          paraules
Frase literal                 
X

 “..............”                       Frase exacte
Presencia (+)
X

+
Absència (-)
X

-
 Altres








YAHOO

Operadors
SI
NO
com
cerca normal                      avançada
AND
X

Per defecte                        Amb totes         
                                          les paraules
OR
X

                                          Amb alguna        
                                          de les 
                                          paraules
NOT                     

X
                                          Sense les
                                          paraules
Frase literal                 
X

 “..............”                       Frase exacte
Presencia (+)
X

+
Absència (-)
X

-
 Altres








Comentari: com podem observar aquests dos cercadors s'assemblen bastant, unicament que google és el cercador per exel·lència.


2. Cerca informació sobre un tema concret relacionat amb la temàtica general del teu bloc, i fes un informe indicant:


El tema del nostre bloc són els viatges,la nostra cerca ha estat la següent:


viajes and lugares and (unicos or especiales) and paises


Els deu primers resultats obtinguts han estat els aquests: 


Las mejores 25 del mundo Lugares para visitar | Noticias de Viajes de EE.UU.
travel.usnews.com/Rankings/Worlds_Best_Vacations/


Lugares únicos del mundo para visitar - Yahoo! Noticias


http://translate.google.es/translate?hl=es&langpair=en%7Ces&u=http://www.forbes.com/2009/11/04/unique-vacations-travel-lifestyle-travel-adventure-tourism.html


Guías de Ultimate de National Geographic de la Ciudad
travel.nationalgeographic.com/travel/city-guides/


Viajes fuera de la caja - destinos únicos - viajes - TODAY.com
today.msnbc.msn.com/id/.../t/travel-outside-box-uncommon-trips/


Secretplaces - Una guía única de hoteles boutique y románticos...


www.secretplaces.com/


California viajes - Guía de destinos


www.californiatraveldreams.com/


Destinos extrañas e inusuales de todo el mundo - latimes.com


www.latimes.com/travel/.../la-tr-oddspots-pg,0,1517806.photogallery


lugares inusuales para quedarse de viaje alojamiento como si fuera local


www.responsibletravel.com/accommodation/unusual


10 lugares interesantes para visitar en Missouri


www.squidoo.com/visit-missouri


10 Destinos de Turismo: Propuestas únicas en el Mundo | Trifter
trifter.com/practical.../10-unique-tourist-destinations-in-the-world/




De les deu pàgines ens hem deicidit per aquestes dues ja que eren les que més s’atenien amb el que estàvem buscant:


travel.nationalgeographic.com/travel/city-guides/


National Geographic
Inspirar a la gente que se preocupa por el planeta desde 1888
Basado en lugares reconocidos de viajeros revista de una serie de por vida, las Guías de Ultimate de National Geographic de la Ciudad le dará todo lo necesario para inspirar y planificación de sus vacaciones junto a una de las ciudades más grandes del mundo. Con galerías de fotos, excursiones a pie, un concurso, y artículos completos de las recomendaciones para cada ciudad, usted se encontrará con una aventura, incluso si su única visita es virtual.


Hem escollit aquesta pàgina ja que es molt clara i intuïtiva. En el web apareixen diferents ciutats del món i una explicació dels racons més destacats d’aquestes. De manera que et permet fer una selecció dels llocs que més t’interessin i crear-te la teva pròpia guia de la cuitat. 


http://travel.usnews.com/Rankings/Worlds_Best_Vacations/


Los mejores lugares del mundo para visitar
A veces, cuando el insecto ataca los viajes, la única cura es hacer las maletas y se van. Pero, ¿dónde? Hemos compilado una lista de nuestros sitios favoritos de todo el mundo. Nuestra lista incluye los lugares más populares y estamos agregando nuevos destinos en todo momento, por lo que no se preocupe si su lugar favorito no hacer el corte. Vuelve pronto para ver si sus vacaciones de ensueño que hace la lista.


Aquesta pàgina et fa una selecció dels millors llocs del món per a fer turisme. Es força interessant ja que et fa una breu explicació esmentant els motius pels quals hauries de visitar aquella ciutat, país, etc. També inclou tots aquells llocs i totes aquelles coses que hauries de veure i fer en cas de passar per aquella ciutat. Facilitant que no et perdis cap detall del indret i permetent que puguis gaudir al màxim de la teva visita. 


Valoració de la cerca: 


En les primeres cerques no trobàvem els resultats que desitjaven. Les webs que apareixien eren de ofertes hoteleres, ofertes de vols barats, etc. Eren pàgines amb explicacions força generalistes, i principalment orientades a la venda de places hoteleres. Amb la primera recerca vam obtenir 10.500.000 resultats però amb poques pàgines interessants. El canvia el vam trobar quan vam prémer la opció de “páginas extranjeras traducidas” llavors els resultats es van disparar, obtenint un total de 696.000.000. Però aquestes pàgines si que eren atractives i el que estàvem buscant. Llocs webs que ens parlessin d’aquells llocs curiosos, únics que fan una ciutat espacial. 
Creiem que el resultat final de la cerca ha estat força bo i que s’ajusta al que buscàvem. 




Julia Ribo i Enric Ivern

miércoles, 21 de marzo de 2012

A6

Enric Ivern Bonilla

A6



1.Fer un resum de les idees principals tractades a l’article.


-Documentación en “Cuéntame”


Aquest article bàsicament ens explica el procés de producció i elaboració de la sèrie de televisió Cuéntamerealitzada per TVE. Produïda per Cartel i Grupo Ganga aquesta sèrie televisiva va fer molt ressò en el seu moment.
Primerament l'article fa un introducció de Cuéntame, emfatitzant que la idea de produir la sèrie feia temps que estava present però, calia fer-ho bé i buscar bona informació. En el 2001 va començar el treball i la recopilació d'informació audiovisual. Seguidament l'article explica com es van gestionar les diferents feines, la informació etc.. i que tot el fons d'imatges és extret de TVE. 
Seguidament esmenta el funcionament dels ordinadors amb els que treballa l'equip de realització, la gestió de les imatges d'arxiu i L'anàlisi i l'ús d'aquestes. Finalment l'article acaba amb les conclusions extretes del treball i un petit debat. 


2. Fer una valoració personal. A partir de la lectura de l’article i del material vist a classe: quina és la teva opinió sobre el paper de la documentació en la comunicació, i en concret, en el cas analitzat a l’article (publicitat; periodisme; cinema i televisió).


Personalment crec que és bàsic un procés de recerca i recopilació previ. I més en la producció d'una sèrie de televisió ambientada en un temps passat, per tan, cal fer una bona recerca de documentació de diferents fonts d'informació, no es bo quedar-se amb les primeres dades i informacions trobades. 
En el cas del cinema i televisió s'ha de procurar tenir el màxim rigor ja que la producció del que s'està realitzant serà emesa per molts canals i per tan vista per milions d'espectadors, els quals no saben, però imaginen que el que veuen és cert. Aquest és un dels problemes actuals, hi ha tanta informació per tants canals diferents que el públic dels quals a vegades no sap que és cert i que no ho és, per tan, tornant al principi el més correcte és fer una bona recerca prèvia. 


Júlia Ribó

A6


1.Fer un resum de les idees principals tractades a l’article.

Estratègies documentals a les agències de publicitat

Aquest article ens mostra la relació entre les activitats publicitàries i la documentació i investigació d’aquestes. A més a més fa referència a alguns aspectes de certes agencies de publicitat que tenen una manera i visió molt diferent de l’anglosaxona dins l’àmbit professional.
La publicitat és un acte de comunicació elaborat per una persona o col·lectiu dins d'una agència, que ressalta les característiques d'un producte –aportades pel client i complementades pel documentalista o l'investigador– dirigit a un consumidor concret amb la intenció que el compri. Per tant, el publicitari ha de conèixer el producte i al mateix temps, les necessitats i poder adquisitiu del consumidor a qui aquest va dirigit.
Fins avui dia les agencies de publicitat no s’havien plantejat el fet de incorporar un espai de documentació i investigació, però  finalment, s’han vist obligades a incorporar aquest espai per tal de disposar de vàries dades i que els sigui més fàcil a l’hora de treballar, més eficaç i més còmode.
És quan un client porta el seu producte a una agència de publicitat quan comença el recorregut d’una feina publicitària. El publicista ha de conèixer allò que haurà de vendre i ha d’estar ben documentat; ha de saber com és el producte, la distribució o els mitjans pels quals aquest es comercialitza, el preu i la promoció. Un cop coneix tot això, cal que trobi una estratègia per a vendre’l a la societat i ser el més creatiu possible per a que arribi a un nombre de vendes determinat.
En cada agència hi torbem diferents departaments (de màrqueting, creativitat, investigació, planificació... )i segons Wells, les principals tasques que aquesta ha de desenvulpar són l’administració, la creativitat, el medi per el es dóna a conèixer, i la investigació, la qual és la més important. Tant les dades qualitatives com les quantitatives són necessàries per a què un producte es vengui bé. Cal investigar la marca i el mercat al que va dirigit per evitar riscos i per a què la campanya tingui èxit. Els elements més importants en un procés de creació publicitària són el producte i el consumidor, intentant crear una publicitat que orienti al consumidor cap a una marca en concret. El procés de decisió del consumidor –que farà que compri una marca o una altra–  té un seguit de fases: la necessitat del producte, la informació sobre aquest, l’avaluació de les opcions oferides al mercat, on compra el producte i el seguiment de la compra.
A Espanya, fins als anys noranta, el estudis de documentació que es feien eren corresponents a les empreses d’analisis de mercat. Va ser aleshores quan algunes agències van decidir crear el seu propi centre de documentació.

Agències de publicitat com Dym Panel, Mercata o Duplo, van ser les primeres en aplicar estudis estadístics per determinar les audiències. Altres empreses van anar sorgint, com el Centre de Documentació d’Estudi General de Medios / OdecUnitec, la qual va fer un seguiement de les principals empreses de mitjans de comunicació, amb l’objectiu d’investigar l’audiència, freqüència de contacte i estructura a nivell de suport dels medis diaris, suplements dominicals, etc, abraçant un gran camp d’estudis dins la publicitat.
A l’hora d’iniciar una campanya publicitària, serveixen per ajudar-nos a informar sobre cert temes que permetran una millor campanya, com ara propostes de marques competència, estratègies... Segons Lòpez Yepes les fonts documentals més importants són les institucionals, i les que s’utilitzen habitualment són les publicacions oficials, els estudis de producte i de mercat, obres de consulta, reviestes, bases de dades, entre d’altres.
2. Fer una valoració personal. A partir de la lectura de l’article i del material vist a classe: quina és la teva opinió sobre el paper de la documentació en la comunicació, i en concret, en el cas analitzat a l’article (publicitat; periodisme; cinema i televisió).

Des del meu punt de vista, considero que la documentació és un pilar bàsic per a que un projecte publicitari surti bé. Segurament el fet d’haver-se de documentar prèviament implicarà una labor més gran i alhora, dedicar-hi maltres. de consulta, reviestes, bases de dades, entre d'istes. illor campanyaés temps,  però el que si que és cert és que és un dels punts claus per assegurar-te que el que estàs preparant s’adequarà a allò demanat per un cert client i públic i per tant, tens moltes més possibilitats a l’èxit. D’altra manera, el temps que ens estalviaríem sense documentar-nos, l’hauriem d’invertir per repetir la publicitat feta, ja que les possibilitats de cometre errors és molt més elevada, i els costos serien més elevats.
Cal tenir en compte que la publicitat és una tècnica relativament recent i per tant, cada vegada, va evolucionant més. Com es diu en l’article fins fa poc, poques agències publicitàries tenien un departament de documentació, però cada vegada és va milloran les condicions d’aquestes. La publicitat, per a que sigui eficient necessita de documents d’informació. Si es vol obtenir uns bons resultats, el publicista ha d’investigar i indagar en allò que la societat demana. Al cap i a la fi, la tasca publicitària és comunicar al públic, comunicar un tipus de producte.
Tot i ser una feina costosa, crec que sempre hi pots acabar treient profit, ja que si no surten errors per una banda, en sortiran per una altra i només suposarà una pèrdua de temps i diners.
Júlia Jové 

martes, 20 de marzo de 2012

A6


1. Fer un resum de les idees principals tractades a l’article.

- He escollit el següent text: Cuadra Colmenares, Elena de la (2002). “Documentación en Cuéntame”. Cuadernos de documentación multimedia, n. 12.

Una de les idees principals que tracta l'article és de la quantitat de documentació que es requereix cercar per construir el documental i d'on es busca. Des del fons d'imatges de TVE fins a documents gravats d'Europa. També tracta sobre com es construeixen els episodis de la sèrie Cuéntame i quins mètodes usen per buscar arxius i informació de l'època.

2. Fer una valoració personal. A partir de la lectura de l’article i del material vist a classe: quina és la teva opinió sobre el paper de la documentació en la comunicació, i en concret, en el cas analitzat a l’article (publicitat; periodisme; cinema i televisió).

- La documentació en la comunicació és vital. En el cas d'aquest article encara més ja que es representa una època passada i s'ha d'estar ben informat per reproduir els fets tal i com van ocórrer. Però no es tracta d'informar-se i ja està. És molt important cercar a través de diverses fonts, sobretot fiables, i contrastar els arxius per a assegurar-se'n de que són correctes, objectius i defineixen la realitat tal i com va ser.

Podríem afirmar que el que fan els documentalistes amb aquest article és periodisme d'investigació. Una de les premisses més destacades del periodisme és l'objectivitat. Per això m'agradaria posar-hi èmfasi al fet de informar-se bé del que es vol parlar, per no dir barbaritats i que els textos, articles o episodis, siguin coherents.

Jordi Angrill


lunes, 5 de marzo de 2012

A7

1. A partir de la lectura de l’article “Els reptes de la Llarga Cua: quan les notícies sensibles són eternes”:

- Comenteu el tema principal que tracta l’article


L’article fa al·lusió a l'actual problemàtica d'Internet, plantejant que avui dia la informació d'una persona és reflectida públicament a la xarxa, i que aquest fet es pot arribar a entendre com una violació a la vida privada de cadascú. 


-Penseu que en algún cas concret un diari digital hauria de retirar una noticia ja publicada a petició d’un ciutadà?



No considerem que s'hagi de retirar una noticia digital ja que ja ha estat llegida per diversos usuaris, el que si creiem adient és publicar un altra article demanant disculpes o bé rectificant l'article escrit anteriorment per evitar conflictes. Tot i així, creiem que el que és més important és comprobar que la informació que volem publicar sigui la veridica. 




2. Triar un dels següents diaris: La Vanguardia, El Periódico, Ara, Sport, El Mundo Deportivo. 
- Localitzeu la informació sobre les polítiques de privacitat, indiqueu si els mitjans en ténen, i l'ús que en poden fer de les dades recopilades els seus usuaris.
Política de privacitat del diari SPORT



La política de privacitat recull informació sobre com nosaltres, utilitzem la informació de l'espai web que estem usant i quines coses que ens ofereix la web ens interessa més o menys. La política de privacitat s'entén com a acceptada a partir del moment en què fem ús de la informació.


Cookies


Són petits fixers de dades que es generen a l'ordinador de l'usuari i permet, a la web que estan visitant, que aquesta conegui informació com el dia i hora de l'última vegada que l'usuari ha entrat a la web en qüestió, el disseny de continguts que l'usuari ha escollit a l'entrar a la web, l'idioma que ha escollit, etc. 


Formularis


Quan el usuari facilita les seves dades personals, està permetent al titular de l'espai web al tractament de les seves dades per a les finalitats que el mateix espai web indica.




Com l'altra parella del blog ha indicat, aqui teniu les sancions que s'imposen si no es respecten les polítiques de privacitat esmentades:


http://www.portaley.com/protecciondatos/



Jordi Angrill i Julia Jové

domingo, 4 de marzo de 2012

A7


1. A partir de la lectura de l’article “Els reptes de la Llarga Cua: quan les notícies sensibles són eternes”:
http://www.ub.edu/blokdebid/es/node/20 
http://www.ub.edu/blokdebid/es/content/los-retos-de-la-larga-cola-cuando-las-noticias-sensibles-son-eternas  

- Comenteu el tema principal que tracta l’article: 

Creiem que el tema principal d’aquest article és la incògnita del que s’ha de fer amb informacions penjades a la xarxa que poden afectar a la vida personal d’alguns usuaris, per tan, que és el millor ? Eliminar els comentaris o deixar-los penjats?  per una banda aniria en contra del rigor periodistic, però per altra banda poden afectar a les persones en qualssevol aspecte de la seva vida, per exemple per trobar treball.

- Penseu que en algun cas concret un diari digital hauria de retirar una notícia ja publicada a petició d’un ciutadà?

Sí, ja que en certs moments de la teva vida has d’emprendre accions que mai hauries pensat que faries. Situacions familiars complicades, falta de treball, entre d’altres. Situacions que et canvien la manera de veure el món i que et poden porten a actuar de forma incorrecte.

- Si penseu que sí, poseu algun exemple

Una persona que estigui sense feina, sense cap tipus d’ajuda i hagi d’alimentar a una família. Aquesta persona es veu obligada a robar en un establiment, però l’enganxen i el periodista de torn col•loca el nom de la persona en qüestió a l’article. Potser aquesta persona en un futur es mereix que el seu nom es retiri de l’article, ja que va haver de robar degut a les seves condicions personals, i es trobava en una situació límit. 
retoca l que no t'agradi

2. Triar un dels següents diaris: La Vanguardia, El Periódico, Ara, Sport, El Mundo Deportivo.
- Localitzeu la informació sobre les polítiques de privacitat, indiqueu si els mitjans en tenen, i l’ús que poden fer de les dades recopilades dels seus usuaris. 

Política de privacitat de La vanguardia




Tot seguit es mostra una petita definició de la política de privacitat i dels tres usos més corrents que recaptació de dades:
La política de privacitat descriu com recollim, guardem o utilitzem la informació que recaptem a través dels diferents serveis o pàgines disponibles en aquest lloc. És important que s’entengui que l’ús de l’ informació implica la acceptació de la política de privacitat.
Cookies
Les cookies són petites quantitats d'informació que s'emmagatzemen en el navegador utilitzat per cada usuari perquè el servidor recordi certa informació que posteriorment pugui utilitzar. Aquesta informació permet identificar-li a vostè com un usuari concret i permet guardar les seves preferències personals, així com informació tècnica com puguin ser visites o pàgines concretes que visiti.
Aquells usuaris que no desitgin rebre cookies o vulguin ser informats abans que s'emmagatzemin en el seu ordinador, poden configurar el seu navegador a aquest efecte.
Web beacons
Els web beacons solen ser petites imatges d'un píxel per un píxel, visibles o invisibles col·locats dins del codi font de les pàgines web d'un lloc. Els Web beacons serveixen i s'utilitzen d'una forma similar a les cookies. A més, els web beacons solen utilitzar-se per mesurar el tràfic d'usuaris que visiten una pàgina web i poder treure un patró dels usuaris d'un lloc.


Tercers
En alguns casos, compartim informació sobre els visitants d'aquest lloc de forma anònima o agregada amb tercers com puguin ser anunciants, patrocinadors o auditors amb l'única fi de millorar els nostres serveis. Totes aquestes tasques de processament seran regulades segons les normes legals i es respectaran tots els seus drets en matèria de protecció de dades conforme a la regulació vigent.
Aquest lloc mesura el tràfic amb diferents solucions que poden utilitzar cookies o web beacons per analitzar el que succeeix a les nostres pàgines. Actualment utilitzem les següents solucions per al mesurament del tràfic d'aquest lloc


En el següent link trobareu els nivells de seguretat  de la política de privacitat i les sancions que s’imposen en cas de no respectar-les.


http://www.portaley.com/protecciondatos/






                                         Júlia Ribó i Enric Ivern